Under höstlovet 2020 anordnar Idéburna skolors riksförbund en studiedag med temat bildning, och som vänder sig till pedagoger i grundskola, gymnasium, fritids, förskola.

Bildningskonferensen hålls den 26 oktober på höstlovet. Denna studiedag är tänkt att vara för lärare och av lärare, en chans att lära av varandra, och att få guldkorn av bildningsexempel som kan användas och praktiseras i egen undervisning.

I filmen som finns på länk här, vänder sig Ruhi Tyson till er som är intresserade att komma, och inte minst till er som dessutom är intresserade av att bidra med egna erfarenheter och exempel.

Filmen, som är ca 8 minuter, beskriver tanke och bakgrund med bildningskonferensen, och avslutas med en tänkvärd dikt av Harry Martinsson.

Länk till filmen här

Ruhi Tyson om bildningskonferensens studiedag

Studiedagen blir den 26 oktober.
Vid frågor, eller intresseanmälan, eller – allra bäst – att anmäla en lektion eller praktik ni vill visa upp, så mejla info@ideburenskola.se

Mer info på länk här.