Det finns en risk att de nya läro- och kursplanerna är dysfunktionella och att de inte leder till verklig kunskap, skriver Ingrid Carlgren i Skola och samhälle torsdagen den 12 november. Läs hela artikeln här.
Senaste inlägg
Granska granskningsregimen! Läs Ingrid Carlgrens essä om bristen på tillit till lärare och rektorer
Barn och unga i samhällsvård SOU 2023: 66 – ISRs yttrande
Här är friskolorna som vill ha din hjälp, Akelius
Römosseskolan i Göteborgs-Posten
ISR om SOU 2023: 69 – Ökat informationsflöde till brottsbekämpningen
ISR avstyrker nya regler för SKA
Avhandling om Idéburna skolor i Sverige
ISR avstyrker AI som enskilt ämne
Organisera register så idéburna syns!
En nationell skolpengsnorm – ny utredning
Forska på Idéburna! ISRs inspel till forskningspropositionen 2024
Samhället mot skolattacker SOU 2023:28
ISR avstyrker förslag från Skolinformationsutredningen
Det svänger snabbt kring digitaliseringen
Ett generalfel att klumpa ihop vinstutdelande skolföretag med idéburna skolor, Edholm