Utbildningsminister Anna Ekström medverkar och talar på Idéburna Skolors öppna möte den 8 mars. Tillfälle att lyssna!

På ISRs möte finns en ypperlig möjlighet för alla nyfikna att få höra från utbildningsministern vad regeringen vill åstadkomma med sin skolpolitik. Och i synnerhet vad regeringen vill göra för att bidra till fler idéburna, icke-vinstutdelande skolor.
Idéburna Skolors Riksförbund arrangerar träffen som är öppet för dem som är intresserade av idéburna skolor, vill diskutera aktuella frågor och lyssna till utbildningsministern.

Mötet hålls i anslutning till förbundets årsmöte, som går av stapeln lite senare samma dag.

Platsen är Klara Södra Kyrkogata 1, centralt i Stockholm, nära Centralstationen.

Mötet börjar kl. 10.30 fredagen den 8 mars.
Förmiddag och kring lunch berörs olika högaktuella skolfrågor.
På förmiddagen talar utbildningsminister Anna Ekström.

Program finns på länk här.

Välkommen!

Det formella årsmötet börjar kl. 14.30.
Vid frågor ring Ingemar Olsson, 070 585 57 67, eller mail ingemar.olsson@ideburenskola.se