Den 21 februari anordnar Nobel Prize Museum en föreläsning och samtal kring att undervisa yngre elever kring krig, fred, klimat och rasism. Det är kostnadsfritt och vänder sig till lärare i F–6, men även lärare på högstadiet och gymnasiet är välkomna.

Att undervisa yngre elever om krig, fred, klimat och rasism ställer höga krav på oss pedagoger. Hur uppmuntrar vi engagemang, kunskapstörst och förståelse utan att skapa ångest hos eleverna?
Kom till Nobel Prize Museum på en lärarkväll där vi får ny inspiration och lär av varandra.
Du får bland annat:
* Lyssna på en föreläsning med Somaya Ghanem, kurator på Bris stödverksamhet för barn och unga, om hur en kan prata med barn om svåra saker, till exempel barn som upplevt krig.
* Få råd och tips av Emma Fornander, lärare i årskurs 1 på Brotorpsskolan. Emma har lång erfarenhet av att diskutera komplexa frågor med eleverna
Lättare förtäring kommer att serveras. Meddela gärna eventuella allergier och liknande i anmälningsformuläret.

Länk till facebook-evenemanget här.

Länk till Nobel Prize Museum här