Medlemmar i Idéburna Skolors Riksförbund har möjlighet att anlita Front Advokater till ett förmånligt och reducerat pris.
Idéburna Skolor har slutit ett specialavtal med Front Advokater, som är en byrå specialinriktad på idéburna organisationer, och som har stor erfarenhet inom juridik som rör idéburen välfärdsverksamhet.

Front advokater kan ge stöd åt idéburna skolor i de varierande juridiska knepigheter som ibland uppstår vid samarbete och avtal mellan idéburna och offentlig sektor, eller i arbetsrätt, fastighetsfrågor etc.
Front har valts för att de är den byrå som arbetar mest med idéburen sektor.

Avtalet mellan Idéburna skolor och Front Advokater är en viktig medlemsförmån för skolor som kan behöva råd, stöd och vägledning i juridiska ärenden.

Front Advokater är en fullservicebyrå med juridisk expertkompetens inom all affärsjuridik.
Advokatbyrån företräder regelbundet klienter inom idéburen sektor.
Alla medlemsorganisation i Idéburna Skolors Riksförbund har möjlighet att anlita byrån till ett reducerat arvode om 1 300 kr per timme exkl. moms – gäller såväl jurister som advokater.

Kontaktperson på Front Advokater är Amir Daneshpip som nås på e-postadress: amir.daneshpip@front.law eller telefon 070-371 84 58.

Här en länk till Front Advokater