Specialpedagogiska skolmyndigheten bjuder in till ett frukostseminarium som webbsänds 20 mars.

Temat är: Hur viktiga är digitala verktyg i skolan för elever med funktionsnedsättning?

För många elever med funktionsnedsättning innebär digitala verktyg ökade möjligheter att kunna lära och tillgodogöra sig undervisningen i skolan.

Att ha tillgång till och kunna använda olika digitala verktyg kan vara skillnaden mellan att lyckas eller misslyckas, att kunna eller inte kunna.
Den 20 mars bjuder Specialpedagogiska skolmyndigheten in till ett frukostseminarium för att belysa vikten av att ha tillgång till digitala verktyg för elever med funktionsnedsättning.

Tid: Onsdagen den 20 mars 2019, klockan 07:30-09:00. Frukost serveras mellan klockan 07:30-08.00.

Plats: Kapitel 8 Klara Strand, Klarabergsviadukten 90, Stockholm

Anmälan: Skickas till frukostseminarium@spsm.se senast torsdag den 14 mars. Vänligen ange eventuell specialkost. Begränsat antal platser.

Frukostseminariet kommer även att direktsändas via Specialpedagogiska skolmyndighetens YouTube-kanal.

Även tidigare frukostseminarier finns samlade på deras webbplats.